medel

Varför måste man vara överklassare idag för att räcka till, det räcker verkligen inte att vara en medelmåtta.
och jag skriver verkligen måste för det är så jag uppfattar det

Man måste ha dom bästa betygen, det räcker inte med ett G i ett ämne för då är man helt plötsligt dålig.
Man hör hela tiden folk som snackar om sina betyg, varför kan man inte få vara stolt över sitt G utan att man får höra ifrån annat håll hur dåligt det är,
Tycker pressen man sätter på sig själv räcker som press, man behlver inte mer press ifrån övriga elever, lärare och föräldrar.

För mig handlar det inte bara om betyg utan också om hur mycket pengar man tjänar.
Visa har bara studie bidraget att leva för,vist man klarar sig en bit på det och jag menar på inget vis att det är dåligt men oftast måste du ha mer pengar för att hänga med i dom nyaste trenderna.
Är du inte med i dom nyaste trenderna så blir du inte heller lika accepterad.
För det är faktist så att långt ifrån allas föräldrar har råd att ge allt de vill till sina barn, många får lära sig att kämpa för vad de vill ha, vilket man tjänar på i längden.

Det handlar inte heller endast om betyg och pengar, men bara genom att nämna dessa ser man vart vårt sverige är på väg.
Tycker det är synd att annat än personlighet har betydelse för hur du ska bli accepterad i samhället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0