gilla läget

När man var ynge fick man alltid höra ifrån vuxna och dom som kallades förståndigare i sina egna öron hur man skulle betee sig och hur man skulle vara.
Man skulle alltid vara en duktig liten flicka och sitta stil och inte säga något dumt.
Man skulle äta upp maten och tänka på dom stackars barnen i afrika som svalt.
Och sedan skulle man inte tro att pengar växte på träd för det gör det minsan inte.
Jag kanske tar i för mycket i överkant när jag skriver detta men i stora drag så är det så hära.
Men dessto mer tiden gick och jag blev äldre så inser jag av mycket det dom sagt till mig är sant.
jag flyttade hemifrån för ungefär två månader sedan och har verkligen insett att pengarna kommer inte bara flygande, maten kostar verkligen pengar och man kan inte äta vad som helst varje dag för att det är för dyrt, och i vuxen livet kan man inte säga vad som helst utan att få en smäll på nosen eller tryckas ner lite. utan jag får nog säga det även om det tar mig hårt,Då är det bara att gilla läget Vuxna är nog rätt kloka.
Men det kanske är för att man är på väg dit själv.

Kommentarer
Postat av: Stefanhum

Visst finns det mycket som är omöjligt att förstå innan vi själva får ta eget ansvar och konsekvenserna för våra val. Men det finns inget annat sätt att lära sig.

2008-10-09 @ 14:53:20
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0