Jul

Atonbladet har nu under flera dagar kommenterat hur mycket pengar vi svenskar lägger på julklappar varje år?
Blir helt nervös när jag tänker på hur mycket pengar folk har, och dem lägger de på julklappar.
presenter, men inte presenter till bara de närmaste utan släkts släkt släkt. menar bara att det är enorma avstånd men endå, för att det ska verka eller vara fint.

Jag är en av de människor som inte tycker om julen pga detta.
Något som jag kallar fejkat, då det utspelar sig en lycka för materiella saker.
Jag är den person som uppksttar en kram, bio i vardagen eller en middag hemma mer än just detta materiella.

Handlar det inte om att uppskatta människor i alla lägen och inte bara på jul, födelsedagar, namnsdagar osv.
Ge varandra en klapp på axeln och le mot någon. Ge en person som gråter en kram eller bara finns där.
Jag lovar att det uppskattas mer än dom där skit snygga byxorna ifrån armani.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0